"De kracht van een doordacht umbrellaconcept? Dat je er zonder problemen elke campagne kan onder thuisbrengen."

Seb De Roover

Challenge

Een staycation in eigen land? Prima, maar dan wel een goedgevulde. Daarom waagde Trouble zich net als vele anderen aan een staycation-campagne, maar dan slimmer. De kernvraag: Hoe hou je de HLN-lezers thuis een hele zomer lang geëntertaind?

Idee

Een staycation-campagne met slimme content

Om onze doelgroep een hele zomer lang te entertainen, zetten we eerst België op de kaart als vakantiebestemming. Daarna pakten we uit met uitdagende zomerchallenges. Met de nadruk op beleving.

Stap voor stap naar ZomerChallenges

1. Creëer een groepsgevoel.

Covid-19 maakte ons allemaal in één klap ‘thuisblijvers’. We moesten in ons kot blijven. En we mochten het land niet uit. Dat vroeg om een tegenprestatie. Eentje waar je blij van wordt. In ons geval was dat: pakken leesvoer met een zéér interessante aanbieding voor een goedgevulde en goedgeluimde zomer.

2. Laat je doelgroep actief beleven.

Vakantie in eigen land doorbrengen betekent niet dat je je moet vervelen. Leesvoer hadden onze lezers al genoeg. Daarom introduceerde Trouble de Zomerchallenges van HLN, voor de ‘positief-blijvers’ onder ons. Denk aan challenges onder leiding van verschillende experts. Wijn proeven? Probeer het eens. Zo tilden we een eenvoudige staycation-campagne onmiddellijk naar een hoger niveau.

3. Zorg voor verbinding.

Omdat samen nog altijd beter is dan alleen, trapten we het begin van onze ZomerChallenges-campagne officieel af met groots kick-off event: De Anderhalve Meter Borrel. Deze opvallende activatie zorgde voor een grote verbondenheid. Dat onze Zomerchallenges meteen vlot over de tong gingen, hoeven we er niet bij te zeggen.

Het resultaat

Fase 1: Activatie met de thuisblijvers-campagne

Om de thuisblijvers te teasen, pakken we via verschillende kanalen uit met aantrekkelijk staycation-programma. Printadvertenties, radiospots en een tv-commercial promoten het abonnement en zorgen zo voor extra sales voor HLN.

Fase 2: Beleving met de Zomerchallenges

Tv, radio en print leiden allemaal naar één centrale website. Daar kunnen deelnemers zich inschrijven en hun challenges delen met hun volgers. Je kunt er ook nieuwe challenges ontdekken, je inschrijven en de uitdagingen van anderen volgen. En wat dan met die ‘badges’? Die zorgen voor extra motivatie.

Over de hele lijn zorgde Trouble voor de communicatie van deze geïntegreerde zomercampagne: van tv-spots, radiospots, print-advertenties, over bannering en design logo’s, tot ontwerp, design en UX van de website. Trouble en HLN konden – ondanks corona – terugblikken op een stralende zomer.

Ook klaar om meer te halen uit jouw merk?

Bel Seb op +32 496769430. Hij komt met een straf actieplan.

Boek hier een speed date van 10'

Wil je weten hoe wij werken? Snel kennismaken? Een vraag over een case? Dan boeken we even een call in. Hoeft niet lang te duren. Gewoon elkaar besnuffelen en zien hoe diep het water is.