“De chef van een sterrenzaak heeft weinig tijd. Bovendien is hij gebonden aan z’n vaste producten en leveranciers. Hem van achter z’n fornuis halen en online iets nieuws laten ontdekken was voor ons de grootste uitdaging.”

Koen Nuyts

Challenge

Hoe zet je de premium MOWI Supreme zalm – letterlijk en figuurlijk – op de kaart in België en Frankrijk? In een B2B context? Terwijl je weet dat zalm een commodity is geworden. En steeds minder in de smaak valt bij de betere restaurateurs. Da’s om Trouble vragen.

Idee

MOWI Supreme zalm is niet zomaar een zalm. Om onze doelgroep daarvan te overtuigen, handelen we volgens het alombekende principe: don’t say it, prove it. In ons geval ‘proef’ it. Daarom laten we restaurateurs hun buikgevoel volgen. En die leidt in 1, 2, 3 naar MOWI Supreme. Want the proof of the zalm is in the eating.

Een succesvol driegangenmenu

MOWI Supreme zalm: dat moet je proeven!

1. Zet een authentiek, geloofwaardig verhaal in de markt

MOWI Supreme is een verhaal van extreme zorg, passie en toewijding doorheen het hele productieproces. De missing link bleek de creatieve chef te zijn die MOWI Supreme met evenveel zorg, toewijding en passie wil omringen als de producent zelf. Ziedaar het CARE-chain concept.

2. Schakel peers in van het hoogste niveau

Een uitgebreide analyse van onze doelgroep leerde ons dat:
– topchefs niet overtuigd worden met advertenties of wat dan ook. Laat hen proeven, en ze gaan overstag. Degustatiemomenten en de MOWIth Compliments waren het succesvolle resultaat.
– het aspirationele aspect binnen de sector niet onderschat mag worden. Dus  mikken we meteen naar de top: chefkoks van het hoogste niveau die andere restaurateurs inspireren en aanzetten om te kiezen voor MOWI Supreme.

3. Proef it en spreek dezelfde taal

Wanneer je doelgroep weinig of geen tijd heeft, ga je gewoon naar hen toe. Daarom pakken we uit met degustatiemomenten en een slimme mond-tot-mond-campagne. Via verschillende formats zoals horeca-beurzen en events, samenwerkingen met culinaire magazines en persoonlijke afspraken. Op die manier laten we restaurateurs – letterlijk en figuurlijk – proeven van MOWI Supreme.

Deliverables

MOWI-website die informeert en inspireert

In een eerste fase informeerde de website over MOWI Supreme zalm en het Care Chain-verhaal. Ondertussen inspireert deze website met intussen al meer dan 30 originele gerechten van échte topchefs die 100% fan zijn van MOWI Supreme.

MOWI-degustatiemomenten van sterniveau

Via verschillende events en horecabeurzen lieten we restaurateurs proeven van onze MOWI Supreme zalm. En toen dat niet meer ging door Covid-19, schakelden we over naar een nog persoonlijkere aanpak: MOWIth Compliments.

MOWI-DM-actie, met de complimenten van de chef

MOWIth Compliments is een originele Direct Mailing actie waarbij topchefs zelf collega’s mogen uitkiezen die onze zalm gratis mogen proeven. Dus geen DM van klant naar consument, maar een slimme activatie van peer-to-peer.

RESULTAAT

MOWI Supreme werd het neusje van de zalm onder de restaurateurs. Want in een tijdspanne van 1,5 jaar zijn we erin geslaagd om een commodity als zalm op een succesvolle manier in de markt te zetten. De kracht van ons succesverhaal? De samenwerking en steun van de fine fleur van de Belgische gastronomie zoalsDidier De Roover, Jonathan Uyttendaele (Spaans Dak), Frederik Deceuninck (Sel Gris), Ivan Verhelle (Tanuki),Karen Keygnaert (Cantine Copine) en Gert De Mangeleer (Hertog Jan).

Het is waar, zonder de 6 maanden gastronomische lockdown door COVID-19 hadden we ongetwijfeld nog verder gestaan. Maar laten we dat niet aan ons hart komen. Samen met onze klant bouwen we verder aan dit supreme verhaal.

Je begint al te kwijlen?

Bel Seb op +32 496769430. Hij komt graag met een servet je mondhoeken droogdeppen. En vertelt je daarna meer over hoe Trouble jouw merk op de kaart kan zetten.

Boek hier een speed date van 10'

Wil je weten hoe wij werken? Snel kennismaken? Een vraag over een case? Dan boeken we even een call in. Hoeft niet lang te duren. Gewoon elkaar besnuffelen en zien hoe diep het water is.