“Een merk als HLN heeft nood aan een herkenbaar en consistent format dat hen toelaat om met zoveel mogelijk content te teasen in alle lagen van hun communicatie.”

Vicky Janssen

Challenge

Maak van de kubuscampagne een boulevard van verhalen

De kubuscampagne vroeg om een slim en eenvoudig design dat herkenbaar was voor de HLN-lezers. En voor de klant breed genoeg om allerhande verhalen te dragen en te verspreiden, ongeacht de voorkeurskanalen van de lezer. Voor ons lag het antwoord voor het grijpen: op een boulevard van verhalen.

Idee

De HLN-app: van draaiende kubus naar rollende kubus

Omdat iedereen op de hoogte moet kunnen blijven van de HLN-app met zijn app-nieuwigheden, het nieuws in de wereld en zijn straat.

Zo ging de kubus aan het rollen

1. Think digital first.

Het is niet voor niets één van onze drie mantra’s. In de praktijk wil dat zeggen dat we elk concept en elke creatie van bij het begin plotten op het mediaplan. Digital first, dat spreekt voor zich. Maar het moet werken op alle kanalen. Zo kwamen we op het idee om van de draaiende kubus een rollende kubus te maken. Heel eenvoudig dus, maar vooral slim. Want dit kubusconcept 2.0. creëert een breder draagvlak, waardoor het makkelijk ingezet kan worden voor de steeds wisselende content, over de verschillende kanalen heen.

2. Be relevant.

Door van de draaiende kubus een nieuwe variant te maken, ontrolde zich een visueel spoor van verhalen dat gemakkelijk aangepast kan worden al naargelang de waan van de dag. Ideaal om zowel de vroege vogels als de nachtraven van HLN op de hoogte te brengen van brandend actuele topics, handige app-nieuwigheden en het nieuws in de straat. En vooral: het is relevant.

3. Zorg voor herkenbaarheid.

Impact creëren stopt niet bij relevant zijn. Het vraagt ook om herkenbaarheid. Ook hier bleek de template van het eenvoudige visuele spoor een ijzersterk verhaal. Door de content telkens op dezelfde manier te visualiseren, ontstond er herkenbaarheid, nieuwsgierigheid en duidelijkheid. Tiens, zijn dat nu niet dé bouwstenen voor een impactvolle campagne?

Het resultaat

Het nieuwe template design voor het kubusconcept van de HLN-app laat toe om zowel online als via printadvertenties steeds op dezelfde (en daardoor herkenbare) manier nieuwe content in de kijker te zetten. Alle communicatie leidt naar de centrale website van HLN waarop geïnteresseerde lezers de HLN-app kunnen downloaden. En raad eens wie ze daar tegenkomen? Juist, de man met het draaiende kubushoofd. Zo is de cirkel rond. Amen.

Ook een punthoofd?

Bel Seb op +32 496769430. Hij geeft er een draai aan en vertelt je daarna meer over hoe Trouble jouw merk kan vooruit helpen.

Boek hier een speed date van 10'

Wil je weten hoe wij werken? Snel kennismaken? Een vraag over een case? Dan boeken we even een call in. Hoeft niet lang te duren. Gewoon elkaar besnuffelen en zien hoe diep het water is.