“We zijn op zoek gegaan naar een stijl die ons toelaat snel en efficiënt visuele social content te creëren. Met als belangrijkste criteria: herkenbaarheid, consistentie en stopping-power.”

Koen Nuyts

Challenge

Aanstekelijke campagnes met een koepelconcept 

Alleen maar toffe campagnes bedenken met straffe stopping power is niet genoeg. Gas.be heeft ook een eigen stijl nodig om alle campagnes samen herkenbaar te maken. Niks vluchtigs, wel aanstekelijk. Dan is een koepelconcept erg handig.

Idee

Hou het het licht, luchtig en voordelig

Waarom moeilijk doen als het ook gemakkelijker en luchtiger kan? De voordelen van aardgas zijn interessant. Maar ook saai. Om het wat lichter te maken, gebruikten we het 3-letterwoord CNG als acroniem. Zo werd op een luchtige en positieve manier duidelijk dat kiezen voor gas ook écht voordelig is.

Kies voor consistentie 

Aanstekelijke campagnes werken pas echt als ze trouw blijven aan eenzelfde concept. In het geval van gas.be is dat in eenzelfde frisse visuele stijl en dito taalgebruik. Hoe verschillend de campagnes qua boodschap ook zijn. Trouble creëerde een positieve, herkenbare en opvallende stijl. Die bovendien makkelijk naar social media doorgetrokken kon worden. 

Het resultaat

Van het promoten van zuinige verwarmingstoestellen, over het aankondigen van premies voor verbouwingen tot het stimuleren van de verkoop van CNG-wagens tijdens het autosalon. Dit is wat we tot nu toe deden:

1. Een activatiecampagne: om de vervangpremie aan te kondigen

Het doel van deze activatiecampagne was om mensen die over een gemeenschappelijke schoorsteen beschikken warm te maken om de vervangpremie aan te vragen. En de 4 voordelen ervan te communiceren. 

2. Een awareness campagne: om CNG-wagens te promoten tijdens het autosalon

Wagens op aardgas hebben het moeilijker om ingang te vinden bij het grote publiek. Hoe breng je de uitstekende reputatie van gas in de huishoudelijke omgeving over naar een auto op CNG? Met een awareness campagne die alle voordelen op een onlosmakelijke manier met elkaar weet te verbinden.

3. Aankleding event bouwers en verbouwers

Naast deze campagnes, zorgde Trouble ook voor verschillende beursstanden om de keuze voor gas bij bouwers en verbouwers te stimuleren.

Meer info?

Bel Seb op +32 496769430. Hij vertelt je alles over aanstekelijke campagnes.

Boek hier een speed date van 10'

Wil je weten hoe we werken? Snel kennismaken? Een case uitlichten? Dan boeken we gewoon een call in. Hoeft niet lang te duren. Even elkaar besnuffelen en zien hoe diep het water is.