“Dagelijkse kost is doorheen de afgelopen 10 jaar geëvolueerd van vaste waarde op tv naar een digitaal kook-platform. Van recepturen, producten en merchandising tot gerechten aan huis: de branding moet heel dat spectrum kunnen overkoepelen.”

Seb De Roover

Challenge

Ooit was Dagelijkse kost een tv-programma. Vandaag is het een succesvol merk dat via verschillende formats en kanalen gedragen wordt. Hoe creëer je nu een nieuwe visuele identiteit die – via de meest uiteenlopende dragers – te allen tijde herkenbaar is en blijft? Van hier tot in Timboektoe en dat voor de komende 100 jaar?

Idee

Serveer Dagelijkse kost een slim design als bindmiddel voor een sterk merk

Dagelijkse kost is overal te zien: op tv, in winkels, in kookboeken, op het wereldwijde web, zelfs aan de onderkant van je braadpan. Dat vraagt om een slim design dat altijd en overal dezelfde waarden, dezelfde boodschap en hetzelfde gevoel uitstraalt. We hebben m.a.w. het juiste bindmiddel nodig. Dat zit in het DNA van het merk. Daarom keren we voor de nieuwe branding van Dagelijkse kost terug naar de essentie – van vroeger en van nu. Om vervolgens met een paar ‘light aanpassingen’ het merk klaar te stomen voor de volgende 100 jaar.

KOKEN MET 3 INGREDIËNTEN

De 3 basisingrediënten logo, lettertype en kleuren zorgen samen voor een krachtig geheel, de juiste uitstraling, en de basis voor de nieuwe visuele branding van Dagelijkse kost. Als die goed zit, ontstaat er een waaier aan mogelijkheden: van packaging en UX, over merchandising en webdesign, tot de generiek van een programma: alles smaakt naar Dagelijkse kost.

1. Een logo met een hoekje af

Voor het logo lieten we ons inspireren door het gezicht achter het merk: Jeroen Meus, de immer charmante en eigenwijze kok die zich niet zomaar in een hokje laat duwen. Dat eigenwijze en ruimdenkende trekje vind je terug in het ontbrekende hoekje van de K in het nieuwe logo: er is een hoekje af.

Ook de gekende blauwe ruit bleef niet onaangeroerd. In de 2.0. versie blijven alleen de strakke lijnen over en een geruite vormgeving. Een slim en handig design dat makkelijk door te vertalen is naar allerlei communicatiedragers en kanalen.

2. Typografie met een hoog in-our-face-gehalte

De aanwezige grafische elementen en de typografie zijn een mooie combinatie van oldskool en een strakke grafische weergave. Ondanks het vriendelijke en zachte karakter van het moderne schreefloze lettertype Gilroy, bevat het een hoog ‘in-your-face-gehalte’. Dat komt door de uitgesproken ronde geometrische vormen. Het geheel oogt simpel, herkenbaar en duidelijk.

3. Kleur

Een instinkertje. Wie huisstijl zegt, denkt automatisch aan logo, typografie en kleur. Alleen hebben wij ons logo en onze typografie zo gekozen dat de kleur ondergeschikt kan blijven aan al de rest. Zo kan elke partner in functie van het gewenste product aan de slag met Dagelijkse kost.

Het resultaat

De nieuwe branding voor Dagelijkse kost laat zien dat je niet per se alles moet omgooien voor een geslaagd resultaat. Als brand keeper van Dagelijkse kost definiëerde Trouble met een aantal doordachte visuele elementen een uniform branded platform. Het is het bindmiddel geworden van het merk waarmee nu elke partner aan de slag kan (Foodmakers, televisie, merchandising, …). Zonder in te boeten aan merkidentiteit. 

Branding is dus meer dan een logo en wat mooie kleuren erbij. Het gaat over jou en over je klanten. En zo onderscheid je je van de rest. Smakelijk.

Wil je ook gezien worden?

Bel Seb op +32 496769430. Met zijn grafisch oog en oog voor detail vertelt hij je graag hoe Trouble jouw DNA vertaalt naar een visuele identiteit om u tegen te zeggen.

Boek hier een speed date van 10'

Wil je weten hoe wij werken? Snel kennismaken? Een vraag over een case? Dan boeken we even een call in. Hoeft niet lang te duren. Gewoon elkaar besnuffelen en zien hoe diep het water is.





    [contact-form-7 404 "Not Found"]