“Een goed product is niet voldoende om ook succesvol te zijn als merk. Daarvoor is er meer nodig zoals een heldere merkstrategie, een sterk grafisch design in lijn met je merkidentiteit en een uniek verhaal."

Vicky Janssen

Challenge

She+ op de radar zetten 

Toen het team van She+ bij ons aanklopte, wilde het aan zoveel mogelijk vrouwen laten weten: “Ladies, kijk eens hier: premium kwaliteit voedingssupplementen, met natuurlijke ingrediënten en bovendien wetenschappelijk bewezen”. Natuurlijk werkt dat niet zo. Of toch niet meer. Teveel andere cosmetica-, farma- en voedingssupplementmerken wedijveren elke dag om dezelfde aandacht van onze vrouwelijke consument. Kan er dan niks meer bij? Tuurlijk wel, op voorwaarde dat She+ zich duidelijk onderscheidt van de rest. En zich richt tot de juiste doelgroep.

Idee

Who is She+? She is me.

Vooraleer She+ de markt instapt, heeft het richting nodig. Niet alleen als product, ook als merk. She+ trekt de kaart van Female Empowerment. Zij komt altijd eerst. Omdat elke vrouw, in elke situatie en in elke levensfase, overal de beste versie van zichzelf moet kunnen zijn. En dat kan alleen maar met zorgvuldig uitgekiende en uitgebalanceerde voedingssupplementen van She+, helemaal op maat van de behoefte van de vrouw.

Op zoek naar She+

1/ Merkstrategie: de basis van een sterk merk

De zoektocht naar She+ startte met een workshop en een strategisch voortraject. Samen met de klant gingen we aan de slag met merkpositionering, merkidentiteit, doelgroepbepaling, productclaims, … She+ werd helemaal binnenstebuiten gekeerd. Die strategische blauwdruk is nodig om later een consistente campagne via verschillende kanalen mogelijk te maken. 

2/ Branding: zorg dat mensen je herkennen 

Het product is wat een bedrijf maakt. Een merk is alles waarmee je doelgroep in aanraking komt. Zorg dus dat je ‘merk’ juist zit. Daarom worden de tone of voice, de stijl van het beeldmateriaal en de conceptuele uitvoeringen voor alle communicatiemiddelen netjes op elkaar afgestemd. Als de branding van je merk klopt, dan wordt je merk de consument. En omgekeerd. In het geval van She+ betekent dat: stralend, energiek en vol zelfvertrouwen. Mét een plus. 

3/ Awareness: een eerste kennismaking met She+

Om de zichtbaarheid van She+ online te vergroten, willen we zoveel mogelijk vrouwen bereiken die tot onze doelgroep behoren. Met het juiste beeld, de juiste boodschap en de juiste tone of voice. Maar hoe maak je iemand letterlijk vertrouwd met een nieuw product? Heel eenvoudig: Door te zeggen wie je bent en te tonen waarvoor je staat. Kort en duidelijk. Zo blijft de boodschap hangen. Op die manier maken we onze doelgroep voor de eerste keer vertrouwd met de naam She+, de filosofie en het positieve gevoel dat daarmee gepaard gaat.

 

 

DELIVERABLES

Baseline

Add pure goodness

Verwijzend naar de natuurlijke voedingssupplementen en het effect ervan op je lichaam en je gezondheid.

Design

Het pure karakter, de premium ingrediënten en de wetenschappelijke benadering maken we voelbaar in alle She+ communicatiedragers. Hoe? Met natuurlijke elementen in de verschillende visuele assets zoals de website en video’s voor Social Media. Kleurrijke packshots per subdoelgroep (active, mature & fit en pregnancy): opvallend zonder te schreeuwen, en altijd in synergie met pure wetenschap. Ten slotte geven we de She+ vrouw ook een gezicht: een mooie natuurlijke schoonheid, die actief en vol vertrouwen door het leven stapt. 

Het resultaat

She+ werd net voor de zomer ’21 klaargestoomd voor een eerste kennismaking met de markt. Alle stappen, van strategische workshop tot creatie en productie, werden in een tijdsspanne van 1 maand uitgevoerd. Een hele blije klant dus en een traject om fier op te zijn. Al zeggen we het zelf. 

She+ klaarstomen voor een campagne is een werk van vele handen. Daarvoor konden we rekenen op onze partners uit het &Koo-netwerk : Lunar (website en webshop), Spark (performance) en We Like You (SoMe)

Samen met onze klant kijken we uit naar de volgende stappen om vrouwen – ongeacht hun leeftijd – te laten stralen. Van binnen én van buiten. 

 

Een product of service lanceren, maar je weet niet hoe?

Bel Seb. Na 10′ babbelen voel je al aan of Trouble het perfecte dreamteam is voor je merk.

Boek hier een speed date van 10'

Wil je weten hoe wij werken? Snel kennismaken? Een vraag over een case? Dan boeken we even een call in. Hoeft niet lang te duren. Gewoon elkaar besnuffelen en zien hoe diep het water is.