"Aan een marketing automation campagne gaat heel wat denkwerk vooraf. Alle scenario's moeten correct zijn. Hoe beter je je huiswerk maakt, hoe gerichter je je doelgroep kan aanspreken."

Seb De Roover

Challenge

Hoe de juiste doelgroep bereiken?

We zeiden het al in de intro, onze doelgroep is niet homogeen. Ze is samengesteld uit een divers pluimage aan managers. Een uitdaging, maar wel een van het soort dat we graag tackelen. Samen met Dallas zorgden we voor een gerichte aanpak via een slimme en gefaseerde DM-campagne gecombineerd met een marketing automation tool om de juiste boodschappen op het juiste moment uit te sturen.

Idee

De boodschap keurig verpakt in een wedstrijd

We verborgen – of moeten we zeggen verpakten? – onze boodschap in een wedstrijd. Met een origineel strikje errond. En nodigden iedereen in onze database uit om eraan mee te doen.

Wabliefteru? 

De Corona-crisis zorgde voor de nodige inspiratie. Want wat als we de Kerstman onze boodschap zouden laten inspreken mét een mondmasker? Verrassend onverstaanbaar en daardoor des te opvallender. Het idee speelde perfect in op de pandemie én respecteerde de heersende maatregelen. Zelfs tijdens de opnames 😉

De ‘HoHo Hoor je wat ik zeg’- wedstrijd was een feit. De Kerstman sprak van achter zijn mondmasker een tiental zinnen in. Min of meer verstaanbaar. De deelnemers moesten raden wat hij zei. Elke week was er een nieuwe opdracht, gedurende 10 weken. Vanaf eind november tot begin januari. Wie de tip raadde, maakte kans op 25 bioscoopvouchers. Of, aan het eind, op de hoofdprijs van €2500.

Hoe werkte het?

1. Één unieke landingspagina als uitgangspunt

Alle communicatie leidt naar een landingspagina waarop je je kan inschrijven en deelnemen aan de wedstrijd.

2. Een gerichte DM-aanpak werkt.

Onze database was ons vertrekpunt. Die diende als basis voor het uitsturen van onze mails. Daarnaast zorgden we natuurlijk voor extra aandacht via de eigen kanalen (bioscoop en social media) om buiten ons eigen netwerk te vissen.

3. Go with the flows

Geen slimme ‘automated’ (lees: Hubspot) marketing campagne zonder degelijk uitgeschreven flows. Alle deelnemers werden opgevolgd en kregen de juiste boodschappen op de juiste moment in het traject dat we voor hen uitstippelden. Voor een optimaal resultaat.

Deliverables

Landingspagina

Webcopy

Design wedstrijd (logo, …)

Wedstrijdvideo’s

DM-mails

Social campagne video’s

 

Wil je ook ingepakt worden?

Bel Seb op +32 496769430. Hij heeft ook een baard. En is heel vrijgevig met advies.

Boek hier een speed date van 10'

Wil je weten hoe wij werken? Snel kennismaken? Een vraag over een case? Dan boeken we even een call in. Hoeft niet lang te duren. Gewoon elkaar besnuffelen en zien hoe diep het water is.