“Kiezen is verliezen zeggen ze. Terwijl in communicatie focussen op één duidelijke boodschap net een van je sterkste troeven is als merk."

Koen Nuyts

Challenge

Het doel van deze campagne is eenvoudig: leads genereren naar de HLN-wedstrijd. Want wie wint, ontdekt al snel de voordelen van een abonnement op Het Laatste Nieuws. Trouble leads the way door iedereen te laten zien dat zo’n abonnement heerlijk ontspannend is en eigenlijk geen enkele moeite kost.

Idee

Een visueel spel tussen inspanning en ontspanning

De ene goeie gewoonte vraagt al wat meer inspanning dan de andere. Voor het krantenabonnenment van Het Laatste Nieuws, hoef je gelukkig helemaal niks te doen. En zo belandde Trouble mét krant op de yogamat en op een spinningfiets.

Naar de fitness met HLN

1. Focus op één voordeel

Als merk ken je de vele voordelen van je product of dienst vanbinnen en vanbuiten. Moeilijker wordt het wanneer je iedereen van al die voordelen in één boodschap wil overtuigen. Focus daarom op één voordeel en integreer die in je boodschap. Voor deze campagne trok Trouble de kaart van gemakkelijke gewoonte.

2. Vergroot visueel spel tussen inspanning en ontspanning uit

In alle rust je favoriete krant lezen? Of je uiterste best doen om die andere ‘goeie gewoontes’ toch maar te blijven volhouden? In het geval van Het Laatste Nieuws is de keuze snel gemaakt. De zonnegroet of neerwaartse hond ten spijt. Om het contrast tussen inspanning en ontspanning te versterken, kiezen we voor de fitnessruimte: een setting waar normaal hard gewerkt moet worden voor zichtbaar resultaat. Tenzij je de voordelen van een krantenabonnement op Het Laatste Nieuws hebt ontdekt.

Deliverables

Om zoveel mogelijk mensen te laten deelnemen aan deze lead generation actie, werd de campagne zowel online (video en banners) ingezet als via printadvertenties.

Ook nieuwe klanten aantrekken?

Bel Seb op +32 496769430. Van yoga heeft hij geen kaas gegeten, van creatie des te meer. En da’s alles wat je nodig hebt om je merk vooruit te helpen.

Boek hier een speed date van 10'

Wil je weten hoe wij werken? Snel kennismaken? Een vraag over een case? Dan boeken we even een call in. Hoeft niet lang te duren. Gewoon elkaar besnuffelen en zien hoe diep het water is.