"Visuele elementen zoals logo, typografie en kleur vormen de rode draad doorheen je communicatie. Voor de nieuwe visuele identiteit van Bluu lieten we ons inspireren door de kernwaarden van het merk en de kracht van kleur."

Anthony Buyssens

Idee

Geef Bluu een nieuwe grafische identiteit

Voor de nieuwe grafische identiteit van Bluu laten we ons inspireren door de kernwaarden en spelen we met de kracht van kleur. Blauw in dit geval. Duh.

Een design dat je niet blauwblauw laat

Samen met de klant bepaalden we eerst de kernwaarden. Resultaat? Het fundament om onze oefening op te bouwen was  ‘vertrouwen’. Alles moest ‘vertrouwen’ uitstralen. 

De kracht van kleur

Veel bedrijven begeven zich op ongekend terrein als het om digitale transformatie gaat. Bluu moet die onzekerheid wegnemen. Daarom kozen we in de eerste plaats voor blauw als hoofdkleur. Kleur van lucht en zee. Vaak geassocieerd met diepte en stabiliteit. Het symboliseert vertrouwen, loyaliteit, wijsheid, zelfverzekerdheid, intelligentie, geloof en waarheid. Zou de naam daar iets te maken mee hebben?

De keuze voor een strak modern lettertype lag voor de hand. Het werd in combinatie met een sterk symbool helemaal uitgetekend.

Uitwerking

Volg de gids

Als je op pad gaat, vertrouw je blindelings op de gids. Hij toont je de weg en ontzorgt je tijdens je tocht. Dat hebben we gesymboliseerd door de pijl.  Het duidt een richting of traject aan maar het kan ook een aanwijzing of tip zijn. Of het vestigt ergens de aandacht op. Verschillende betekenissen die perfect terug te brengen waren op de visie en de strategie van Bluu. De pijl krijgt een hedendaagse look die perfect samenvalt met de keuze van het lettertype.

Opvallend visueel

Toch is een krachtig symbool dat je merk vertegenwoordigt niet genoeg. De visuele puzzel is ingewikkelder dan dat. Daarom hebben we de pijl as such gecombineerd met abstracte visuals die krachtig en aards zijn. Alles uitgewerkt in slim gekozen grijswaarden in combinatie met de 2 hoofdkleuren. Volvlak of in multiply.

 

 

DELIVERABLES

Tot in de puntjes uitgewerkt. Pixel perfect.

We vertrokken vanuit het nieuwe Bluu logo om de volledige grafische oefening rond het merk vorm te geven. Van visuele stijl tot grafische elementen en iconen, aanvullende lettertypes, samenstelling kleurenpallet, … tot naamkaartjes, briefpapier, powerpoint templates, t-shirts, koffiemokken, … enz.

Dat resulteerde in een zogenaamde ‘brand manual’ of ‘brand style guide’. Lees: de bijbel van de visuele identiteit van een merk. Het bundelt het juiste gebruik van het logo, lettertypes, kleuren, grafische vormen, … zodat alle partners ermee aan de slag kunnen om een consistent merk uit te bouwen.

Feeling blue over je oude logo? En ben je toe aan een compleet nieuwe look voor je merk?

Bel Seb. Hij legt je in 10 minuten uit hoe we bij Trouble zo’n grafische design oefening aanpakken en jouw merk een nieuwe facelift geven.

Boek hier een speed date van 10'

Wil je weten hoe wij werken? Snel kennismaken? Een vraag over een case? Dan boeken we even een call in. Hoeft niet lang te duren. Gewoon elkaar besnuffelen en zien hoe diep het water is.