"Merkactivatie zonder merkidentiteit? Dat is zoals willen vliegen zonder vleugels. Om écht impact te hebben, moet je eerst weten wie je bent, hoe je eruit ziet en hoe je praat. Pas dan kun je een hoogvlieger worden."

Vicky Janssen, senior creative at Trouble

Challenge

Een dubbele uitdaging voor een award winning Tripel

Adriaen Brouwer in de markt van speciaalbieren zetten. Dus naamsbekendheid genereren en natuurlijk mensen aanzetten om het bier te proeven via activatie & degustatie.

Idee

Adriaen Brouwer krijgt een gezicht én een stem

De naam van dit bier is niet toevallig gekozen. Een godsgeschenk als communicatiebureau om mee aan de slag te gaan. Adriaen Brouwer was een te interessant figuur om zomaar links te laten liggen. Zijn karakter leende zich perfect om een campagne op te bouwen. Een tegendraadse kunstenaar die koppig zijn eigen weg ging en zich weinig aantrok van wat de Zeitgeist hem voorschreef. Kleurrijk, eigenzinnig, het hart altijd op de tong en zonder een blad voor de mond te nemen. Na wat gisten – ok, na deze stoppen we -, vloeide deze baseline voort die onze klant wel kon smaken.

Adriaen Brouwer. Eerlijk. Eigenzinnig. Echt.

Het resultaat

Zo’n baseline is makkelijk gezegd natuurlijk. Daarom brengen we hem graag in praktijk… Vooral omdat deze quote nog altijd geldt: the proof of the pudding is in the eating. Dus besloten we de man tot leven te brengen. Met een eigen stem én een eigen kanaal (Facebook) om de doelgroep aan te spreken.

Jammer genoeg zorgde corona voor een serieuze vertraging van de campagne. Toch zijn we sinds kort opnieuw aan de slag. In de eerste plaats met sponsored commercials. Wat ongetwijfeld wordt vervolgd. Santé.

Trouwens, er staat altijd een krat koud op kantoor. Kom dus zeker eens langs en proef zelf van deze uitzonderlijke Tripel.

Je begint al te kwijlen?

Bel Seb op +32 496769430. Hij vertelt je graag tussen pot en pint hoe Trouble jouw merk op de kaart kan zetten.

Boek hier een speed date van 10'

Wil je weten hoe we werken? Snel kennismaken? Een case uitlichten? Dan boeken we gewoon een call in. Hoeft niet lang te duren. Even elkaar besnuffelen en zien hoe diep het water is.